Türkiye, Çinli elektrikli araç üreticileri için cazip bir üs olabilir mi?

Türkiye ve Fas, Çinli Elektrikli Araç Üreticileri İçin Cazip Bir Seçenek Olabilir

Bir strateji olarak, elektrikli araç (EV) üreticilerinin fabrika satın alması veya daha düşük maliyetli ülkelerde üretim tesisleri kurması düşünülebilir. Gartner’a göre, Türkiye ve Fas gibi ülkeler, Çinli EV üreticileri için çekici bir tercih olabilir.

Avrupa ve Kuzey Amerika’da Fabrika Kapanışları Öngörülüyor

Küresel otomotiv sektörü, kapasite fazlası ve artan fiyat rekabeti ile karşı karşıya. Özellikle Avrupa ve Kuzey Amerika’da birçok otomobil fabrikasının kapanma veya satılma riski taşıdığı belirtiliyor. 2025 yılında emisyon hedefleri ve gümrük vergileri gibi faktörler, otomobil üreticilerini üretim kapasitelerini azaltmaya yönlendirebilir.

Çin’in Elektrikli Araç Sektöründeki Yükselişi Devam Ediyor

Gartner’a göre, Çin’in yazılım ve elektrifikasyon konusundaki üstünlüğü, elektrikli araç pazarındaki hakimiyetini artıracak. Artan rekabet, yüksek maliyetli ülkelerde fabrika kapanışlarını veya satışlarını daha olası hale getirebilir. Gartner’dan analist Pedro Pacheco, bu durumu “düdüklü tencereye” benzeterek, otomobil üreticilerinin baskı arttıkça daha pragmatik kararlar alacağını belirtiyor.

Elektrikli Araç Sevkiyatları Artacak

Gartner’ın tahminlerine göre, 2025 yılında elektrikli otobüs, otomobil, kamyonet ve ağır kamyon sevkiyatları yüzde 17 artacak. 2030’a kadar ise otomobil üreticilerinin pazarladığı araçların yüzde 50’sinden fazlasının elektrikli olması bekleniyor.

Otomobil Üreticileri Yeni Stratejiler Geliştiriyor

Otomobil üreticileri, büyük değişime ayak uydurmak için çeşitli stratejiler izleyebilirler. Bu stratejiler arasında yazılım mimarisi satın almak, Ar-Ge merkezlerini güçlendirmek ve teknoloji şirketleriyle ortak girişimler kurmak yer alıyor.

Sektörden Gelen Uyarılar

Alman otomobil tedarikçisi Bosch’un CEO’su Stefan Hartung, AB’nin 2025 emisyon kurallarından kaynaklanabilecek sorunlara dikkat çekerek, hedefleri tutturamayan şirketlere ceza uygulamaktan kaçınılması gerektiğini belirtti. Fransız PFA’nın başkanı Luc Chatel ise Avrupa otomotiv endüstrisinin 2030 ve 2035’te elektrikli araç hedeflerine ulaşma olasılığının artık olmadığını iddia etti.

Related Posts

Hindistan’da enflasyon negatife döndü

Hindistan’da toptan fiyatlar Haziran 2025’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0.13 düşerek beklentilerin tersine geriledi. Bu, Ekim 2023’ten bu yana ilk yıllık düşüş olarak kayda geçti. Hindistan Ticaret Bakanlığı’nın yayımladığı verilere göre, bu …

İstanbul’da ekmeğe zam geldi: Yeni fiyatlar açıklandı

İstanbul Ticaret Odası, kent genelinde uygulanacak yeni azami ekmek fiyat tarifesini onayladı. Yeni düzenlemeyle birlikte 200 gram ekmeğin azami fiyatı yüzde 20 artışla 15 TL’ye çıktı.

Bakan Şimşek, Londra’da: Türk lirasındaki oynaklık ciddi biçimde azaldı, Türkiye’nin büyüme potansiyeli yüksek

Şimşek, yatırımcı görüşmelerinde Türkiye’nin dezenflasyon sürecine ve büyüme potansiyeline dikkat çekti

OECD: Yaşlı nüfus ileride daha fazla çalışmak durumunda kalacak

Raporda, 2060 yılı itibariyle 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfusun yarısından fazlasını oluşturacağı kaydedildi

Bakan Şimşek, Londra’da konuştu: Türk lirasındaki oynaklık önemli ölçüde azaldı

Bakan Şimşek, Londra’da yatırımcılarla yaptığı temaslarda “Türk lirasındaki oynaklık önemli ölçüde azalmıştır.” değerlendirmesinde bulundu.

Rusya’nın en büyük bankası 10,5 milyar dolar kar elde etti

Sberbank’ın net karı yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,5 artarak 826,6 milyar rubleye (yaklaşık 10,5 milyar dolar) çıktı.