KRAFTON, Inc. 2025 Yılının İlk Yarısında Büyük Başarı Elde Etti
KRAFTON, Inc., 2025 yılının ilk yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, Kore Uluslararası Finansal Raporlama Standartları’na (K-IFRS) göre 1.5362 trilyon KRW (yaklaşık 44,89 milyar TL) gelir elde etti. Ayrıca işletme kârı ise 703,3 milyar KRW (yaklaşık 20,50 milyar TL) olarak kaydedildi. Geçen yılın aynı dönemine göre gelirde %11,9, işletme kârında ise %9,5’lik bir artış yaşandı.
KRAFTON’un gelir dağılımı aşağıdaki gibi oldu:
- PC segmenti: 543,2 milyar KRW (yaklaşık 15,83 milyar TL)
- Mobil segment: 960 milyar KRW (yaklaşık 27,98 milyar TL)
- Konsol/diğer segment: 33 milyar KRW (yaklaşık 960 milyon TL)
Şirketin en büyük büyüme kaydeden IP’si PUBG: Battlegrounds oldu. Bunun yanı sıra, mobil segmentte X-Suits gibi geliştirilebilir kozmetikler ve PUBG MOBILE India gibi oyunlar, gelirleri artırmada önemli rol oynadı.
KRAFTON, yılın ikinci yarısında hedeflerini büyüterek küresel etkisini artırmayı planlıyor. Yeni iş birlikleri ve projeler arasında PUBG: BLINDSPOT adlı taktiksel nişancı oyunu ve Extraction nişancı oyunu Project Black Budget yer alıyor. Ayrıca şirket, 13 yeni IP projesiyle yayın stratejilerini güçlendirmeyi hedefliyor.
KRAFTON, yayıncılık stratejilerini geliştirerek ve yeni franchise IP’leri keşfederek küresel pazardaki etkisini artırmaya devam ediyor. Birçok stratejik yatırım ve iş birliğiyle şirketin küresel düzeyde etkisi her geçen gün artıyor.
Kazançlar (2025’in İlk Yarısı) |
Kazançlar (2024’ün İlk Yarısı) |
Yıllık % değişim |
|
Gelir |
15,362 |
13,729 |
11.9 |
İşletme Karı |
7,033 |
6,426 |
9.5 |
▲Tablo: KRAFTON’un konsolide bazda 2025’in ilk yarısına ait kümülatif (ön) kazançları (birim: 100 milyon KRW)
Kazançlar (2025 2. Çeyrek) |
Kazançlar (2025’in 1. Çeyreği) |
Kazançlar (2024 2. Çeyrek) |
|
Gelir |
6,620 |
8,742 |
7,070 |
İşletme Karı |
2,460 |
4,573 |
3,321 |
▲Tablo: KRAFTON’un 2025 2. Çeyrek (ön) konsolide bazda kazançları (birim: 100 milyon