İngiltere’nin Lüks Otomotivleri Çin’de Güçlü Kalıyor

İngiliz Motorlu Araç Üreticileri Topluluğu (SMMT) İcra Direktörü Mike Hawes, İngiltere’nin Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin ve McLaren gibi lüks otomotiv markalarının Çin’de “çok güçlü” performans sergilemeye devam ettiklerini söyledi.

LONDRA, 5 Şubat (Xinhua) — İngiltere’nin önde gelen otomotiv sektörü kuruluşlarından İngiliz Motorlu Araç Üreticileri Topluluğu (SMMT) İcra Direktörü Mike Hawes, 2024’te ihracatta yaşanan düşüşlere rağmen Çin’in, lüks markalar başta olmak üzere İngiliz otomobil üreticileri için önemli bir pazar olmaya devam ettiğini söyledi.

Hawes, Xinhua’ya verdiği demeçte, “İhracat pazarlarında genel bir düşüş yaşandı, ancak dünyadaki en büyük otomotiv pazarı olan Çin, İngiltere’deki üreticiler için çok önemli bir pazar. Bu ihracatın arttığını görmek istiyoruz, çünkü iki ülke arasındaki ticaretin arttığı bir gerçek” dedi.

SMMT’ye göre İngiltere’nin araç üretimi 2024 yılında yüzde 11,8 düşerek 905.233 adede gerilerken, toplam üretimin yaklaşık yüzde 80’ini oluşturan ihracat ise yüzde 15,5 azalarak 603.565 adet oldu.

İngiliz otomobil üreticileri için Avrupa Birliği, ABD ve Çin ilk üç pazar olma özelliğini sürdürüyor. AB’ye yapılan sevkiyatlar yüzde 24,3, Çin’e yapılan sevkiyatlar yüzde 21,8 azalırken, ABD’ye yapılan sevkiyatlar yüzde 38,5 arttı.

Çin’e yapılan ihracattaki düşüşü, modellerin yeniden tasarlanmasına ve elektrifikasyona geçiş sırasında yaşanan geçici üretim duraklamalarına bağlayan Hawes, bunun birçok pazarda görülen bir trend olduğuna dikkat çekti.

İngiltere’nin Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin ve McLaren gibi lüks otomotiv markalarının Çin’deki “çok güçlü” performansının sürdüğünü belirten Hawes, Çin’de genişlemeye devam eden bir segment olan lüks araçların yüksek gelirli bireylere hitap ettiğini ve ülkeyi bu markalar için önemli bir pazar haline getirdiğini ifade etti.

Bu arada Çinli otomobil üreticileri de İngiliz pazarındaki varlıklarını istikrarlı şekilde artırıyor. BYD ve MG gibi Çinli markaların son yıllarda pazara yeni girenlerle birlikte pazar payları artmış durumda.

“İngiltere her zaman çok açık bir pazar olmuştur. İngiliz tüketiciler yeni teknolojilere ve bazen de yeni markalara çok açık” diyen Hawes, özellikle elektrikli araç segmentinde acımasız bir rekabet yaşandığını kaydetti. Hawes, “Çin yapımı elektrikli araçlar daha iyi bir başlangıç yaptı, ancak bu araçlara yönelik ilginin azalmasından ziyade Avrupalı, Japon ve Koreli üreticilerin artan rekabeti nedeniyle pazar payları bir miktar azaldı” ifadelerini kullandı.

Related Posts

New York Borsası yükselişle açıldı: Ticaret gerilimi hafifledi! (14 Mayıs 2025)

Açılışta Dow Jones endeksi, sabit kalarak 42.150,09 puanda seyretti. S&P 500 yüzde 0,17 artarak 5.896,74 puana, Nasdaq endeksi ise yüzde 0,34 kazançla 19.074,72 puana ulaştı. ABD-Çin ticaret geriliminin hafiflemesi ve enflasyon verilerinin …

Brent petrolün fiyatı tırmanıyor

ABD-Çin müzakereleri sonrası 59 dolardan toparlanmaya başlayan brent petrolün varili 66,04 dolardan işlem görmeye başladı.

İçimizdeki süreç karşıtlarına dikkat…

Her şey bilge lider Devlet Bahçeli’nin çağrısıyla başladı. Cumhurbaşkanımızın bu çağrıyı sahiplenip bir devlet projesine dönüştürmesiyle devam etti. Öcalan’ın sayın Bahçeli’nin çağrısına uyarak yaptığı tarihi çağrıyla da nihayete erdi. Şimdi PKK kalkıp kendini feshediyor ve silahları bırakacağını açıklıyor. Nedense o birileri fena halde rahatsızlık duyuyor. Terörün ebediyen sonlandırılacak olmasının belirli kesimlerde oluşturduğu rahatsızlık kuşkusuz ibretle not edilmelidir. Onların argümanlarının

Sertaç Timur Demir: Hayatı hızlı trenden izler gibiyiz

Zaman akıp gidiyor. Eskiler geçip giden zamana çok değer vermişler, çokça uyarmışlar, pişmanlıklarını özlü sözlere bu günlere taşımışlar. Zamanın akıp gitmesi ile akıp giden zamanı yaşamak ve bu seyrin farkında olmak ise günümüzde çok zor. Çünkü teknoloji zamanın önüne geçen bir hızla bizleri sürüklüyor. Çok değil 30 yıl öncesine kadar sımsıkı bağlı olunan binlerce yıllık gelenek ve görenekler bir anda unutulur oldu. Adeta üzerinden yeni bir bin yıl geçmiş gibi. Peki ne oldu? İnsan nasıl bu kadar

Alman otomobil üreticilerinin karı Çin etkisiyle düşüyor

Alman otomotiv endüstrisinde üretim maliyetlerinde artış, ABD gümrük vergisi ve Asya’dan gelen rekabetle gelecek endişesi artarken, yılın ilk çeyreğinde üç büyük Alman otomobil üreticisinin karı Çin etkisiyle geriledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan MÜSİAD’da konuşuyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen MÜSİAD 28. Olağan Genel Kurulunda konuşuyor.