İkinci el araçlarda değer kaybını tetikleyen kilometre eşiği

Otomobil Kilometreleri Değer Kaybına Yol Açıyor

Otomobil alım satım sürecinde, araçların kilometreleri, alıcılar ve satıcılar arasında belirleyici bir faktör haline geliyor. Bir aracın kilometre sayısı arttıkça, değeri hızla düşer ve bu durum değer kaybını etkiler. Ancak, hangi kilometre aralıklarının otomobil değerinde önemli değişikliklere neden olduğu konusu üzerinde yapılan araştırmalar, ilginç sonuçlar ortaya koyuyor.

Örneğin, Londra merkezli bir araç satış platformunun analizlerine göre, bir aracın kilometre sayacının 16.000 kilometreyi geçmesiyle birlikte, aracın değerinde önemli bir yüzde 22’lik bir düşüş gözlemleniyor. Bu kilometre aralığı, ikinci el otomobil piyasasında fark yaratan bir etkiye sahiptir.

Aracın kilometresi 32.000’e ulaştığında ise, değer kaybı daha belirgin hale gelir. Bu aşamada, aracın değeri önceki kilometre aralığına kıyasla yüzde 24 oranında düşer. Sonrasında her 16.000 kilometre artışı, araç değerinde yüzde 17 ila yüzde 18 arasında bir kayba neden olur. Kilometre sayısı, aracın değerini belirleyen en kritik unsurlardan biridir.

Kilometre Arttıkça Değer Kaybı Artıyor

Araştırmalara göre, 96.000 kilometreyi aşan araçlarda değer kaybı ortalama yüzde 64’e kadar ulaşabilir. Bu noktada, araçların değer kaybı çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşir. 100.000 kilometreyi geçen araçlar, ikinci büyük değer kaybı ile karşılaşırlar.

Daha da fazla kilometre kat edildiğinde, kayıplar daha belirgin hale gelir. Örneğin, 160.000 ila 177.000 kilometre arasında bir aracın değeri, yüzde 19 oranında düşer. Bu da yaklaşık 40.000 TL’lik bir değer kaybı anlamına gelir.

Benzinli ve Elektrikli Araçlar Arasındaki Farklar

Araştırmanın dikkat çeken bir diğer bulgusu, benzinli araçların hızla değer kaybetmesine karşın, elektrikli araçların daha dayanıklı olmasıdır. Örneğin, benzinli araçlar 48.000 kilometreyi geçtiklerinde değerlerinin yüzde 38’ini kaybederken, elektrikli araçlar yalnızca yüzde 26 değer kaybı yaşar.

Hibrit araçlar ise en düşük kayıpla, yalnızca yüzde 11 oranında bir değer kaybı yaşayarak en iyi performansı sergilerler. Kilometre, ikinci el araç alım satımında aracın değerini etkileyen en önemli faktörlerden biridir.

Özellikle benzinli araçlar, kilometre arttıkça hızlı bir değer kaybı yaşarken, elektrikli ve hibrit araçlar daha dirençli bir yapıya sahiptir. Elektrikli araçlar, özellikle Tesla ve Polestar gibi markaların düşük amortisman oranları ile dikkat çeker ve ikinci el alıcıları için uzun vadeli bir yatırım fırsatı sunar. Ancak, yüksek fiyatları hala alıcıların karşılaştığı önemli bir engel olarak karşımıza çıkıyor.

Related Posts

New York borsası yükselişle açıldı (16 Temmuz 2025)

Açılışta Dow Jones endeksi, yüzde 0,36 artarak 44.179,64 puana ulaştı. S&P 500 endeksi yüzde 0,28 artışla 6.261,21 puana ve Nasdaq endeksi yüzde 0,24 kazançla 20.728,14 puana çıktı. ABD’de üretici enflasyonu haziranda yavaşlarken, pay piyasalarında …

CHP’li Gürer: Vatandaşın sofrasından 6 ayda 295 ekmek eksildi

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Asgari ücretli vatandaş, yılın başında maaşıyla bin 768 adet ekmek alabiliyorken, Temmuz ayında bu sayı bin 473’e düştü. Vatandaşın sofrasından 295 ekmek eksildi. Ekmek üzerinden yapılan hesaplamada dahi asgari ücretin altı ayda alım gücü önemli ölçüde eridi. Ekmek gibi temel bir gıdayı bile almakta zorlanan milyonlar var” dedi.

Hindistan’da enflasyon negatife döndü

Hindistan’da toptan fiyatlar Haziran 2025’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0.13 düşerek beklentilerin tersine geriledi. Bu, Ekim 2023’ten bu yana ilk yıllık düşüş olarak kayda geçti. Hindistan Ticaret Bakanlığı’nın yayımladığı verilere göre, bu …

İstanbul’da ekmeğe zam geldi: Yeni fiyatlar açıklandı

İstanbul Ticaret Odası, kent genelinde uygulanacak yeni azami ekmek fiyat tarifesini onayladı. Yeni düzenlemeyle birlikte 200 gram ekmeğin azami fiyatı yüzde 20 artışla 15 TL’ye çıktı.

Bakan Şimşek, Londra’da: Türk lirasındaki oynaklık ciddi biçimde azaldı, Türkiye’nin büyüme potansiyeli yüksek

Şimşek, yatırımcı görüşmelerinde Türkiye’nin dezenflasyon sürecine ve büyüme potansiyeline dikkat çekti

OECD: Yaşlı nüfus ileride daha fazla çalışmak durumunda kalacak

Raporda, 2060 yılı itibariyle 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfusun yarısından fazlasını oluşturacağı kaydedildi