Arabada herkes kullanıyor ama artık veto yedi: Avrupa Birliği kararını verdi!

Avrupa Birliği, otomotiv endüstrisinde devrim yaparak ortak enstrümanı kaldırmayı planlıyor.

Son yıllarda otomotiv sektöründe yaşanan değişiklikler gerilimi arttırmış durumda. Bu reformlar genellikle tartışmalı olsa da, Avrupa Birliği vatandaşlarının uzlaşmasını zorlaştırıyor. AB, otomobil teknolojisi ve kullanım alışkanlıklarında önemli bir değişiklik yaparak sektörde dönüşüm sağlamayı amaçlıyor.

Örneğin, otomobil üreticilerinin 2035 yılına kadar sadece elektrikli araçlar üretebilmesini zorunlu kılan yasa, dönüşümün bir parçası olarak öne çıkıyor. Ancak, elektrikli araçlara olan ilginin düşük olması nedeniyle bu karar tartışmalı ve bölücü olarak değerlendirilebilir. Yasa, sektördeki birçok aktörün tepkisine neden olurken, geçiş sürecinin nasıl yönetileceği konusunda belirsizlik yaratıyor.

AB, CO2 salınımına ilişkin yaptırımları şiddetlendirerek emisyon sınırını 95 g/km’nin altına indirdi. Ancak, bu hedeflerin mantıksız ve ulaşılamaz olduğu iddia ediliyor. Pek çok otomobil markası, bu hedeflere ulaşabilmek için Tesla ile işbirliği yapmaya başladı. Bu durum, yasanın uygulanabilirliği konusunda ciddi şüpheler doğururken, sektörde dengeleri değiştirdi. Artık AB’de bu yeni düzenlemelere karşı savaşacak engeller oluştu.

AB, dokunmatik ekrana karşı: veda zamanı

ABD ve Çin, yapay zeka destekli sistemlerin en iyi versiyonunu tasarlamak için yarışırken, Avrupa’da otomobillerdeki dokunmatik ekranlara karşı bir mücadele başlıyor. Bu karar teknolojinin geleceği üzerine yapılan tartışmaları körüklemekle kalmıyor, aynı zamanda tarihi bir bakış açısından oldukça garip bir gelişme olarak görülüyor. Avrupa, otomotiv teknolojisinin geleceğini şekillendirmede önemli bir adım atarken, bu süreç sektörde büyük tartışmalar yaratıyor.

Ancak, auto.everyeye.it tarafından rapor edildiği gibi, dokunmatik ekranların güvenlik açısından riskli olduğu ve yol güvenliğini tehlikeye attığı düşünülüyor. Bu ekranlar dikkat dağınıklığına ve kazaların temel sebeplerinden biri haline gelmeye neden olabilir. Ayrıca, dokunmatik ekranların her zaman anında tepki vermemesi sürücülerin ihtiyacı olduğunda tepki alamamasına yol açabilir ve ek bir tehlike oluşturabilir.

Related Posts

Pil bitti derdine son! Dünyanın en gelişmiş mikroçipi tanıtıldı

Tayvan merkezli üretici TSMC, sadece 2 nm üretim mimarisine sahip olan ve bu konuda dünyanın en gelişmiş çipini tanıttı. Bu mimari ile birlikte akıllı cihazlarda batarya ve performans artışı bekleniyor.

Gemini yapay zeka uygulaması sonunda tablete geldi

Google, sonunda beklenen uygulamayı iPad platformuna çıkardı. Üstelik bir telefon uygulamasının klonu değil, tamamen tablet için tasarlanmış ve optimize edilmiş.

Xbox Game Pass’e mayıs ayında eklenecek oyunlar

Xbox Game Pass’e mayıs ayında eklenecek oyunlar açıklandı. Buna göre 6 Mayıs’tan itibaren ay sonuna kadar onlarca oyun platforma eklenecek.

Dünya İnsansı Robot Oyunları, Pekin’de düzenlenecek

Çin’in ev sahipliğinde düzenlenecek 2025 Dünya İnsansı Robot Oyunları’nın ağustos ayında Pekin’de düzenleneceği bildirildi.

iPhone 16E vs iPhone 16: Hangi model daha iyi?

Apple’ın son olarak piyasaya sürdüğü iPhone 16E modeli sahip olduğu özelliklerin yanı sıra temel farklılıklarıyla bilinen bir cihaz. Peki iPhone 16 ile kıyaslandığında durum nasıl? İşte bir sonraki telefonunuzu seçmeden önce bilmeniz gerekenler…

ChatGPT’ye çiçeği için sordu, aldığı cevapla şoke oldu! ‘En korkutucu şey’

ChatGPT’ye çiçeğinin sararan yapraklarıyla ilgili soru soran genç kadın, karşılığında başka bir kişiye ait özel bilgilerle dolu yanıt aldı. Sosyal medyada infial yaratan olay, yapay zekânın güvenliği ve veri gizliliği konusundaki endişeleri yeniden gündeme taşıdı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir