AB Ülkelerinde Yeni Otomobil Satışları Mart Ayında Düştü
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin mart ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Verilere göre, AB ülkelerinde yeni otomobil satışları geçen ay bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,2 azalarak 1 milyon 29 bin 519 adede geriledi.
Birlik üyesi ülkelerde satılan yeni otomobillerin yaklaşık yüzde 36’sı hibrit, yüzde 28,2’si benzinli, yüzde 15,3’ü elektrikli, yüzde 9,3’ü dizel, yüzde 8’i fişli (Plug-In) hibrit ve yüzde 3,2’si diğer yakıt türlerine sahip araçlar olarak belirlendi.
Elektrikli otomobil satışları mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17,1 artarak 157 bin 505’e yükseldi. Tam elektrikli, hibrit ve fişli hibrit modellerin toplam satışlardaki payı ise yüzde 59,3’e ulaştı.
AB’de yeni otomobil satışları martta geçen yılın aynı dönemine göre Almanya’da yüzde 3,9, Fransa’da yüzde 14,5 azalırken, İtalya’da yüzde 6,3 ve İspanya’da yüzde 23,2 arttı.
Ocak-mart döneminde ise AB’de toplam otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 1,9 azalarak 2 milyon 715 bin 8 adede düştü.
Üreticilere göre, mart ayında AB’de en fazla yeni otomobil satışını 271 bin 382 araçla Volkswagen Grubu gerçekleştirdi. Volkswagen Grubu’nu Stellantis izledi. Stellantis Grubu, Peugeot, Fiat, Citroen ve Opel gibi markaları bünyesinde barındırarak 173 bin 80 otomobil sattı. Renault Grubu, 120 bin 724 yeni otomobille üçüncü, Toyota Grubu ise 96 bin 10 adetle dördüncü sırada yer aldı.